Ange postnummer eller stad så hittar vi automatiskt din närmsta butik eller välj butik direkt från listan.
Vald butik
Reklamation
Enligt konsumentköplagen har du som konsument 3 års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte vid fel som orsakas av normalt slitage. Reklamation till Lekia.se ska göras så snart felet upptäcks. Lekia.se följer Allmänna reklamationsrättens rekommendationer vid eventuell tvist. Vid godkänd reklamation står vi för kostnaden för returfrakten. Reklamerade varor skickas till Lekia.se Lekia Online C/O Babyland Online, Molnebovägen 16 , 74451 Morgongåva.
Ni kan besöka er närmsta LEKIA-butik för att hantera reklamationer. De kan hjälpa er att byta till en annan vara, butikerna återbetalar aldrig någon mellanskillnad för köp gjorda online utan ev mellanskillnad vid byte i butik ges ut i from av ett tillgodokvitto från butiken. Observera att tillgodokvitton är unika och gäller endast i den butik där de utfärdats. Butikerna hanterar inte regelrätta returer utan då kontaktar ni [email protected] för retursedel och efterförljande återbetalning enligt våra allmänna villkor.
Byte/Retur av vara:
1. Lekia skickar ett sändningsnummer med vilket ni skickar tillbaka produkten med, vi har då en returavgift på 79 kr - maila då [email protected]
2. Byte till annan produkt i din närmsta Lekiabutik. Mellanskillnad fås som tillgodokvitto som endast gäller i den butiken.
3. Lämna in i din närmsta Lekiabutik och få ett tillgodokvitto som endast gäller i den butiken.
Vid byte/retur i butik:
Du behöver då ta med dig din orderbekräftelse samt ett kvitto till butiken. Kvitto finns att hämta i Klarna-appen eller går att få på e-post vid kontakt med Klarna. Butikerna återbetalar aldrig någon mellanskillnad för köp gjorda online utan ev mellanskillnad vid byte i butik ges ut i from av ett tillgodokvitto från butiken. Observera att tillgodokvitton är unika och gäller endast i den butik där de utfärdats.
Vid byte/retur online:
När du handlar på Lekia.se har du alltid möjlighet att inom 60 dagar, från den dagen du tar emot varan, att ångra ditt köp. För att ångerrätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 60 dagar. För att vara garanterad en full retur måste produkten vara i oförändrat skick, i obruten förpackning. I enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen kan man ångra köp med bruten förpackning men då har Lekia.se rätt att ta ut en avgift för eventuell värdeminskning och dra av från returbeloppet. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Returer skickas till Lekia Online C/O Babyland Online, Molnebovägen 16, 74451 Morgongåva. Vår returavgift är 79 kr och avgift för ej uthämtat paket är 99 kr. Om du ångrar ett köp inom 60 dagar följer du hänvisningarna nedan:
1. Kontakta vår kundtjänst per mail och uppge namn, ordernummer, vilken vara du önskar returnera och orsak till returen.
2. Efter bekräftelse från Lekia.se skickas en retursedel ut till dig via e-post.
3. För att paketet ska komma fram i gott skick ber vi dig att paketera returen ordentligt.
4. Retursedeln klistras enkelt på paketet och kan lämnas in på Posten eller på en ombudsstation nära dig.
5. Efter att vi har mottagit returen och bedömt skicket på varan kommer vi att återbetala dig, inom 14 dagar.
Om du använder Lekia.se retursedel kostar returfrakten 79 kr. Denna dras av från beloppet när du blir återbetalad efter godkänd retur. Du får självklart bekosta frakten själv om så önskas men ansvarar då för att paketet skall komma fram till lagret varför vi rekommenderar att ni skickar på ett sådant sätt att paketet kan spåras ifall något skulle hända på vägen. Om paketet inte är spårbart och ej har ankommit lagret kan vi inte godkänna din retur.
Epost: [email protected]
Kundtjänsten svarar på mail mellan 9-17 på vardagar